PTT KPSS şartı var mı?
PTT; Kamu kuruluşu olması nedeniyle genellikle KPSS sınavı sonuçlarını değerlendirmektedir. Ancak dönemsel olarak KPSS şartı aranmadan iç yazılı ve sözlü sınavları veya mülakatları geçerek PTT’de işe alınmak mümkündür.
PTT’ye girmek için ne gerekli?
Gerçek kişiler için başvurular: Fotoğraflı T.C. kimlik belgesi ve nüfus cüzdanı, pasaport, ehliyet gibi yedek kimlik belgesi. Kimlik numarasının yazılı olduğu geçerli resmi belge. Çevrimiçi olarak oluşturulan kayıtlı e-posta hesabı için ön başvuru numarası.
Kimler PTT memuru olabilir?
a) 11.01.2019 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamına girenler ile yurt dışındaki PTT işyerlerinde istihdam edilecekler hariç olmak üzere, Türk vatandaşı olmak. b) En az 18 yaşında ve en az 35 yaşında olmak.
PTT lise mezunu alıyor mu?
e) En az lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak, f) PTT Müdürlüğünden PTT A.Ş. mezunu olmak. Acentelerin, Usul ve Esasların 10 uncu maddesi uyarınca uygun görülen bir işte çalışma imkânına sahip olmaları zorunludur.
PTT’de çalışmak için hangi bölüm okunmalı?
Posta Hizmetleri Bölümü’ndeki öğrenciler iki yıllık bir süre boyunca çeşitli derslerden sorumludur. İki yıllık Posta Hizmetleri ders programında yer alan derslerden bazıları şunlardır: Mektup Posta
PTT kaç puanla alıyor?
Teknisyen kadrosunda başvuru için (KPSS P93) puanının en az 70.00, Gişe Görevlisi kadrosunda başvuru için (KPSS P3) puanının en az 70.00, Mühendis ve Avukat kadrosunda başvuru için (KPSS P3) puanının en az 75 olması gerekmektedir.
PTT çalışanları kadrolu mu?
PTT 2013 yılında anonim şirket olduktan sonra 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 27. maddesiyle HRD personeli getirildi. Bu tarihten sonra tüm alımlar sözleşmeli olarak yapılıyor. Ayrıca bu süreçte sözleşmeli personel alımının yanı sıra kamu çıkarını kârın önüne koyan bir liyakat sistemi getirildi.
PTT personel alımı 2024 başvurusu nereden yapılır?
PTT’ye iş başvurusunda bulunmak isteyenlerin ilk yapması gereken adım, PTT resmi internet sitesi üzerinden başvuru alanlarını seçmektir.
PTT personel alımında yaş sınırı var mı?
GENEL ŞARTLAR VE KOŞULLAR. a) 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamına girenler hariç olmak üzere, Türk vatandaşı olmak. b) En az 18 yaşında ve en az 35 yaşında olmak.
PTT memuru ne kadar maaş alır?
Posta görevlisi olarak çalışan bir kişinin maaşı, mesleki deneyim, şirket ve yapılan iş miktarı gibi birçok kritere bağlıdır. Eylül 2024 itibarıyla, bir posta görevlisinin ortalama güncel maaşı 22’dir.
PTT çalışanları hangi statüde?
Ne yazık ki, toplumun saygın bir kurumu olan PTT, sendikamızın sürekli muhalefetine rağmen 2013 yılında anonim şirket statüsüne dönüştürüldü. PTT anonim şirket olduktan sonra şirket, İHS Personel (Yönetim Hizmetleri Sözleşmesi) adı altında kuruma personel alımına başladı.
PTT devletin mi?
1954 yılında Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) olan PTT Genel Müdürlüğü, 1984 yılında çıkarılan Kamu İktisadi Teşebbüslerinin Yeniden Yapılandırılmasına Dair 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) statüsüne dönüştürülmüştür.
PTT işine nasıl girilir?
Elektronik imzanız veya mobil imzanız yoksa, Online Ön Başvuru bölümünden PTTKEP Hesap Ön Başvurunuzu tamamladıktan sonra şahsen veya yasal temsilciniz aracılığıyla PTT Müdürlüklerimize başvuruda bulunabilir, sözleşme imzalama sürecini tamamlayarak PTTKEP Hesap Sahibi olabilirsiniz.
PTT’de çalışmak için ne yapılmalı?
Kamu iktisadi kuruluşu olan PTT, işe alımların çoğunda KPSS şartı koymaktadır. KPSS sınavını geçen ve PTT’de çalışmak isteyen bir kişinin P3 puan türünde en az 70 puan alması gerekmektedir. Ancak PTT personel alımı KPSS olmadan da yapılabilir.
PTT 657’ye tabi mi?
(1) Bu Yönetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 23 Ocak 2008 tarihli ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine tabi olan PTT Genel Müdürlüğünün merkez ve taşra teşkilatında çalışan personele uygulanır.
PTT çalışanları memur mu?
Madde 9 – (1) Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında en az beş yıl çalışmış ve dört yıllık yüksek öğrenim mezunu olan dağıtıcılar, başvuruları üzerine, yükselme sınavına girmeksizin 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki kamu görevlisi unvanına atanırlar.
PTT personel alımında yaş sınırı var mı?
GENEL ŞARTLAR VE KOŞULLAR. a) 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamına girenler hariç olmak üzere, Türk vatandaşı olmak. b) En az 18 yaşında ve en az 35 yaşında olmak.
PTT KPSS siz memur alımı nereden başvurulur?
Kamu Kurum ve Kuruluşları İçin Online Ön Başvuru İşlemleri (Ön başvuru sonrasında PTT Müdürlüğü’ne başvurulması gerekmektedir.) (Başvuru için gerekli belgelere “BAŞVURU >> Başvuru İçin Gerekli Belgeler” sayfasından ulaşabilirsiniz.)
PTT personel alımı 2024 başvurusu nereden yapılır?
PTT’de işe başvurmak isteyenlerin izlemesi gereken ilk adım, PTT’nin resmi internet sitesinden başvuru alanlarını seçmektir. Başvuru yaparken adaylar, seçtikleri uzmanlık alanına göre tek bir seçim yaparlar ve elde edilen puanlara göre değerlendirmeye alınacakları belirtilir.